Robert Alan Krieger

Robert Kriger From Origional Elektra Records bio, 1967: 
 
Birth Date & Place: January 8, 1946, in Los Angeles 
Height 5"9, Weight: 135lbs, Hair: Brown, Eyes: Green 
Family Info: Stu, Marylin, Ron 
Home Info: Laurel Canyon - groovy 
Schools Attended: Uni High, Menlo UCLA, Cal at Santa Barbara 
Marriage Info: no 
Instruments Played/Part Sung: guitar 
Favorite Singing Groups: 
Individual Singers: Van Morrison, Jimmy Reed, James Brown 
Actor & Actress: Brando, W.C. Fields 
TV Shows: 
Colors: all 
Foods: peanuts 
Hobbies: music 
Sports: surfing 
What you looked for in a girl: soul 
What do you like to do on a date?: do as much as possible 
Plans/Ambitions: produce 

(Original Elektra Records bio 1967, excerpted from "The Doors The Illustrated History" by Danny Sugerman)
 
Robert Alan Krieger, born January 8, 1946, in Los Angeles. Guitarist, performer, attended UCLA.
The first music I heard that I liked was "Peter and the Wolf". I accidentally sat and broke the record (I was about seven). Then I listened to rock'n'roll -- I listenedto the radio a lot -- Fats Domino, Elvis, The Platters...
 
I started surfing at fourteen. There was lots of classical music in my house. My father liked march music. There was a piano at home. I studied trumpet at ten, but nothing came of it. Then I started playing blues on the piano -- no lessons though. When I was seventeen, I started playing guitar. I used my friend's guitar. I didn't get my own until I was eighteen. It was a Mexican flamenco guitar. I took flamenco lessons for a few months. I switched around from folk to flamenco to blues to rock'n'roll.
Records got me into the blues. Some of the newer rock'n'roll, such as the Paul Butterfield Blues Band. If it hadn't been for Butterfield going electric, I probably wouldn't have gone rock'n'roll.
 
I didn't plan on rock'n'roll. I wanted to learn jazz; I got to know some people doing rock'n'roll with jazz, and I thought I could make money playing music.
 
In rock'n'roll you can realize anything that you can in jazz or anything. There's no limitation other than the beat. You have more freedom than you do in anything except jazz -- which is dying -- as far as making any money is concerned.
 
In The Doors we have both musicians and poets, and both know of each other's art, so we can effect a synthesis. In the case of Tim Buckley or Dylan you have one man's ideas. Most groups today aren't groups. In a true group all the members create the arrangements among themselves.

 


Робби Кригер

(Подлинная биография Elektra Records, 1967 -- из книги "Иллюстрированная История The Doors" Дэнни Шугермана.)

 

Роберт Алан Кригер, род. 8 января 1946 в Лос Анжелесе. Гитарист, исполнитель, обучался в Калифорнийском университете. Первой музыкой, которая мне понравилась, была "Петя и Волк". Я случайно сел на пластинку и сломал её (мне было семь лет). Затем я услышал рок-н-ролл -- я много слушал радио -- Фэтс Домино, Элвис, The Platters... В четырнадцать я занялся сёрфингом. В нашем доме было много классической музыки, было пианино. Отец предпочитал марши. Лет в десять я учился играть на трубе, но из этого ничего не вышло; затем занимался на пианино. Когда мне исполнилось семнадцать, я начал играть на гитаре моего друга, а в восемнадцать у меня появилась и своя - гитара для мексиканского фламенко. И я несколько месяцев учился фламенко. Прошёл путь фолк - фламенко - блюз - наконец, рок-н-ролл. Блюзовые пластинки. Какие-то вещи раннего рок-н-ролла, типа блюз-бэнда пола Баттерфилда. И если бы Баттерфилд не играл так "электрически", я бы не увлёкся роком. Я не планировал становиться рок-музыкантом, желая изучать джаз; я узнал, что некоторые успешно скрестили рок и джаз. И я думал, что смогу зарабатывать, играя музыку. В рок-н-ролле можно осознать что угодно, в отличие от джаза или чего бы то ни было. Нет ограничений, только ритм. У вас больше свободы, чем где бы то ни было -- кроме джаза, но он умирает -- настолько, насколько вы обусловлены заработком. В "Doors" мы все музыканты и поэты, и знаем о творчестве друг друга, так что мы сумеем достичь синтеза. Возьмём Тима Бакли или Дилана - тут идеи одного человека. Большинство сегодняшних групп - это не группы. В подлиной группе все члены согласны между собой.

 

 

Hosted by uCoz